Opony w F1

Formuła 1, to sport bardzo popularny ostatnimi czasy w Polsce. Dzieje się to za sprawą jedynego, jak dotychczas Polaka w tym sporcie, a mianowicie Roberta Kubicy. Dużo naszych rodaków uważa się obecnie za specjalistów, jeśli chodzi o sprawy F1. Oczywiście rzeczą nieodłącznie związaną z tym sportem są opony. Opony, jak w każdym sporcie samochodowym są, czym niezbędnym i nie da się ukryć, iż bez nich ani rusz. Obecnie w Formule 1, jedynym dostarczycielem opon jest firma Bridgestone, z jej opon korzystają wszystkie bolidy. Do niedawna dostarczycielem opon była również firma Michelin, jednak zdecydowała ona się wycofać w sezonie 2005/2006. Optymalną temperaturą dla pracy opon w F1, to 90 – 110 stopni Celsjusza. Ważne, jest przed rozpoczęciem wyścigu, czy też okrążenia pomiarowego w kwalifikacjach, odpowiednio rozgrzać opony, gdyż od tego bardzo dużo zależy. W tym sporcie, bardzo dużą wagę przykłada się właśnie do opon, gdyż mają one spory wkład w sukces. Podczas wyścigu każdy zawodnik, musi skorzystać z dwóch kompletów opon, zazwyczaj jest to tzw. miękka mieszanka oraz twarda. Cóż miękka mieszanka, często najlepiej spisuje się podczas kwalifikacji, kiedy to trzeba przejechać bardzo szybkie okrążenie. Dużo jednak zależy od tego, jak bolid spisuje się przy danych oponach. Niektórzy lepiej spisują się na miękkiej mieszance, inni na twardej. Twarda jednak zazwyczaj przeznaczona jest do wyścigu, na przejazd kilkudziesięciu okrążeń. Jak je rozpoznać? Na oponach z miękkiej mieszanki, po środku bieżnika znajduje się biały pasek, a przy oponach twardych nie. Można dzięki owemu paskowi zobaczyć również jak bardzo zużyte są opony, czasami jest ona nawet niewidoczny, co świadczy, że opony są już bardzo zużyte.

Related Post

Samochód z wypożyczalni Wbrew pozorom, tanie wypożyczenia samochodu to doskonały pomysł dla wielu kierowców, jacy znaleźli się w awaryjnej sytuacji. Przede wszystkim dzieje się tak, gdy mamy do czynienia z różnego rodzaju usterkami i awariami. Wtedy musimy oddać swoje auto...
Kadłub Kadłub silnika jest odlewem stopu lekkiego (zdarzają się wyjątki), z gniazdami łożysk walu korbowego, walu rozrządu, otworami na dwa cylindry oraz płaszczyznami mocowania pokryw, miski olejowej, wsporników tłumika itd. Łożyska główne wału korbowego s...
Zabierz całą rodzinę Jeśli planujemy jechać w podróż i decydujemy się na samochód na wypożyczenie Philadelphia, nie oznacza to wcale, że musimy rezygnować z rodzinnych podróży. W końcu można zabrać całą swoją rodzinę wraz ze wszystkimi bagażami i na pewno doskonale się w...
Skorzystaj z usług wypożyczalni Samochody egzotyczne to w Los Angeles pewna norma, dlatego gdy chcemy się do tego wszystkiego dostosować, to warto udać się do wypożyczalni i wybrać taki model dla siebie. Dzięki temu można zrobić wielkie wrażenie na innych kierowcach, a także wyróżn...
Obsługa Seicento W celu zabezpieczenia samochodu przed kra dzieżą wyposażono go w elektroniczną blokadę uruchomienia silnika FIAT CODE. Blokada włą cza się samoczynnie w momencie wyjęcia klu czyka z wyłącznika zapłonu. Rozmieszczenie elementów elektronicznej blo kady...
Obyć się bez samochodu W dzisiejszych czasach nie jest wcale łatwo poruszać się bez samochodu. Nie jest to już nawet problem praktyczny, ale bardziej wynika z naszego przyzwyczajenia. Na początku, gdy nie mamy samochodu jesteśmy w stanie wyjść nawet na dalekie spacery, by...